Op deze pagina vindt u de huisregels van de mondhygienist aan huis. De meeste huisregels spreken voor zich maar lees ze vooral even door. Heeft u nog vragen na het lezen, dan kunt u die hier stellen.
Algemeen
De afspraak, behandeling en de declaraties daarvan verlopen volgens de protocollen en richtlijnen zoals opgesteld door de daarvoor verantwoordelijke instanties.
De tarieven worden jaarlijks bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteiten (NZA) en kunt u hier terugvinden.
Afspraak herinnering
Om u te helpen herinneren aan uw afspraak ontvangt u twee dagen van te voren een e-mail. Mocht u onverhoopt de afspraak niet na kunnen komen geeft dit u voldoende tijd om deze af te zeggen.
Een afspraak die niet of niet tijdig geannuleerd wordt moet helaas in rekening worden gebracht.
Afspraken annuleren kan via het contactformulier op de site of telefonisch. Spreek op de voicemail duidelijk uw naam, geboortedatum en datum en tijd van de afspraak die u wilt annuleren in.
Het nakomen van een afspraak is uw eigen verantwoordelijkheid. Mocht u onverhoopt geen herinnering hebben ontvangen dan betekent dit niet dat de afspraak niet doorgaat.
Afspraak annuleren
Kunt u uw geplande afspraak niet laten doorgaan?
Dan verzoek ik u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk (bij voorkeur minimaal 24 uur van te voren) te laten weten. Op die manier kan de voor u gereserveerde tijd door een andere cliënt opgevuld worden en wordt de tijd niet aan u in rekening gebracht.
Een afspraak die niet of niet tijdig geannuleerd wordt moet helaas in rekening worden gebracht.
-tot 24 uur van te voren: geen kosten
-korter dan 24 uur van te voren: 50% van de gereserveerde tijd wordt in rekening gebracht*
-niet afgemelde afspraak : 100% van de gereserveerde tijd wordt in rekening gebracht*
* deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar
Wijzigingen doorgeven
Wijzigingen betreffende uw gezondheid en/of medicijngebruik graag voor aanvang van de behandeling doorgeven.
Wijzigingen betreffende uw contactgegevens ( adres, telefoon, mail etc.) verzekering of huisarts/tandarts kunt u doorgeven via het contactformulier .
Facturering
De mondhygienist aan huis kan uw factuur (nog) niet rechtstreeks bij uw verzekeraar indienen. Als u een tandartsverzekering heeft kunt u uw factuur zelf declareren. U krijgt dan een deel van de kosten vergoed. Hoeveel hangt af van uw pakket. Informeer hiernaar bij uw verzekeraar.
Voor rekeningen die direct, per pin, voldaan worden ontvangt u een korting. Uw rekening kunt u dan nog steeds indienen bij uw verzekeraar.
U ontvangt uw nota per mail.
Klacht
Met klachten kunt u altijd terecht. Mogelijk is er sprake van een misverstand en kunnen we dit gezamenlijk in een gesprek oplossen. Komen we er toch niet uit? Dan kunt u gebruik maken van de NVM-klachtenregeling.
Roken
De mondhygienist aan huis werkt niet in ruimtes waar gerookt wordt tijdens de behandeling. Daarnaast vraag ik u vriendelijk voor de behandeling niet te roken.